17 Oktabr, 2023 y. 15:09

Nima uchun O'zbekistonda televizorda dori-darmonlarni reklama qilish kamroq bo'ldi?

Ledokol Group reklama agentligi mutaxassislari televizorda farmatsevtika mahsulotlarini reklama qilish uchun investitsiyalarning kamayishi haqida gapirishadi va bunday o'zgarishlarga olib kelgan omillar va tendentsiyalarni tushunishga harakat qilishadi.

Uzoq vaqt davomida farmatsevtika ko'plab reklama beruvchilar bilan televizion reklamalarda eng faol toifalardan biri bo'lib qoldi. Biroq, 2023 yilda biz farmatsevtika mahsulotlari uchun televizion reklama investitsiyalarining sezilarli darajada kamayganini ko'rdik. Sotib olingan reytinglar soni o'tgan yilning shu davridagi ma'lumotlarga nisbatan 44 foizga kamaydi (128 227 dan 89 047 gacha). Shu bilan birga, IBT va Nestle tufayli oziq-ovqat reklamalari o'sib bormoqda, xizmatlar Uzum, Anorbank va Beeline tomonidan o'sib bormoqda, p&G, Unilever va Colgate-Palmolive tufayli shaxsiy gigiena vositalari ko'paymoqda.

2023 yilgi tendentsiya sovuq dorilar bundan mustasno, barcha toifalar va hajmlarda faollikning bir xil pasayishini ko'rsatadi. Bu shuni ko'rsatadiki, ushbu toifalarning har biridagi yirik o'yinchilar kamroq faol bo'lishgan.

Kuchli beshlik orasida faqat Abbott reytinglarni sotib olishning taxminan bir xil darajasini saqlab qoladi, Hindistonning Shayana Pharm kompaniyasi esa eng katta pasayishga duch keldi.

Buni bir necha omillar bilan izohlash mumkin. 2022-yilda O'zbekistonda dori vositalari va tibbiy buyumlarni majburiy raqamli markalashni joriy etish to'g'risida qaror qabul qilindi, bu esa ushbu tizimni 2022-yildan 2025-yilgacha bosqichma-bosqich joriy etishni nazarda tutdi. Bu vaqt talab qilgan bo'lishi mumkin va shuning uchun ko'plab yirik reklama beruvchilar televizion reklama kampaniyalarini vaqtincha to'xtatib qo'yishdi.

2023 yilda sog'liqni saqlash vazirligining buyrug'i qabul qilindi, unda retsept talab qilinadigan toifaga ko'plab dorilar kiritilgan. Bu televizordagi reklamalarning pasayishiga ham ta'sir qilishi mumkin.

Bundan tashqari, biz hind farmatsevtlari faolligining pasayishini ko'rmoqdamiz, ehtimol Marion Biotech kompaniyasining "doc-1 Max" yo'talga qarshi dori-darmonlari atrofidagi vaziyat bilan bog'liq, ularning dori-darmonlari 2022 yil oxirida sotuvdan olib tashlangan.

Natijada, 2023 yilda farmatsevtika kompaniyalarining televizion reklamalariga investitsiyalar kamaydi, ehtimol tartibga solishning qat'iy qoidalari tufayli. Biroq, 2023-yil sentabr oyidan boshlab biz tiklanishni ko'rmoqdamiz, bu reklama beruvchilar yangi qoidalarga moslashib, o'z pozitsiyalarini tiklay boshlaganini ko'rsatishi mumkin.

Televizion barcha toifalar, shu jumladan farmatsevtika uchun ham aloqa narxi, ham o'rta muddatli istiqbolda qamrov jihatidan muhim media kanal bo'lib qolmoqda.
Переведено сервисом «Яндекс.Переводчик»

Fikr qoldirish

Baho:
              
Yozuv

Ismingiz
Fikr-mulohazangiz moderator tekshiruvidan so'ng nashr etiladi